چطور می توان تهدید کرونا را به فرصتی برای کسب درآمد تبدیل کرد

چند ماهی است که با بیماری همه گیری کرونا نه فقط در کشور خودمان، بلکه در تمام جهان رو به رو هستیم. کاهش مراودات و رفت و آمدهای درون شهری و برون شهری، باعث شده بسیاری از کسب و کارهای امروزی که وابستگی به تعداد مراجعات و حضور مردم دارند، دچار مشکل شوند. این مشکل تا حدی پیش رفت، که بسیاری از کسب و کارها با ورشکستگی و تعطیلی کامل رو به رو شدند. با در نظر گرفتن این موضوع، که زمان مشخصی برای اتمام بیماری کرونا و پایان همه گیری وجود ندارد، چگونه می توان از تهدید کرونا، فرصتی برای کسب درآمد به وجود آورد. با طراوان همراه باشید تا شما را با لیستی از کارها و نکات آموزشی آشنا کنیم.

کسب و کار خانگی خود را راه بیندازید

دوران همه گیری کرونا، با تمام سختی ها و مشقت هایی که به انسان تحمیل کرده، فرصت مناسبی است تا بتوان از امکانات و مهارت های موجود استفاده کرد و کسب و کار شخصی خود را راه انداخت. البته در این بین، راه اندازی کسب و کار شخصی نیازمند دانش و آگاهی از نکاتی است که در مقاله "آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل" برایتان بازگو کردیم. یادتان نرود که اگرچه کرونا باعث کم شدن رفت و آمدها و از بین رفتن مراودات عادی اجتماعی شده، اما برای هر کسب و کاری باید مراجعه حضوری را نیز در نظر داشته باشید. بهتر است در کنار تمامی راه های ارتباطی مجازی، امکان مراجعه حضوری را نیز فراهم کنید.
برای حضور جامع‌تر و بهتر در بازار کسب و کارهای آنلاین، باید از تمامی امکانات و قابلیت های موجود استفاده کنید. هنگامی که از فعالیت تجاری مجازی حرف می زنیم، باید شبکه های اجتماعی پرطرفدار را نیز در مجموعه داشته باشیم. حضور موثر و پررنگ در اینستاگرام و تلگرام، می تواند در پیدا کردن و ارتباط با مشتریان مختلف تاثیر گذار باشد. از طرفی، اگر کسب و کار شما به نحوی است که باید محصولی را برای مشتری به شکل فیزیکی ارسال کنید، حتما از قبل برای نحوه ارسال، هزینه های اضافی آن و بسته بندی مشخص و شکیل فکر کنید.

آموزش ببینید و آموزش بدهید

امروزه می توان هر نوع آموزشی را از راه های مختلف مجازی و به شکل آنلاین مشاهده کرد. می توانید مهارت های خود را از طریق مشاهده و ثبت نام در دوره های آنلاین و شرکت در کلاس های مجازی افزایش دهید. همچنین اگر مهارت خاصی دارید و توانایی ساخت فیلم و محتوای آموزشی را در خود می بینید، می توانید از این مهارت برای کسب درآمد استفاده کنید. در دنیای مجازی می توانید به طور همزمان، شاگرد و معلم باشید.
از طرفی اگر دانش کافی در ترجمه یا فهم زبان انگلیسی دارید، می توانید بهترین آموزش های رایگان را در سایت های خارجی پیدا کنید. همزمان اگر بتوانید ترجمه یا بازسازی فارسی این ویدیوها و محتواها را به عهده بگیرید، بازدید مناسب و خوبی خواهید داشت. این کار برای شما درآمد چند برابری نسبت به ترجمه صرف زبان انگلیسی خواهد داشت. برای شروع می توانید از اینستاگرام برای پخش و فروش محتواهای خود استفاده کنید و پس از آن، به فکر ثبت برند و طراحی سایت حرفه‌ای باشید.

فروشگاه ساز طراوان

واسطه گری؛ آری یا نه؟

بسیاری از افراد نه مهارت و دانش کامپیوتری و مجازی خاصی دارند و نه به دنبال آن هستند. پیشنهاد ما برای این دسته از افراد می تواند واسطه گری باشد. از فروشگاه های بزرگ مانند دیجی کالا گرفته تا فروشگاه های کوچک و کم درآمدتر، می توانید برای فروش محصول بقیه کسب و کارها مشتری پیدا کرده و پورسانت و کارمزد خود را دریافت کنید. این کار نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد و تنها باید کمی کار با گوشی تلفن همراه و البته سطح ارتباطات خود را بهتر کنید. میزان ارتباطات شما با مشتریان و کاربران می تواند در میزان فروش و به همان نسبت در میزان پورسانت موثر باشد. شما می توانید پیج های مختلف اینستاگرامی را ایجاد کرده و با ترکیب آنها، محصولات و خدمات دیگران را تبلیغ کنید. واسطه گری، کاری رایج و پذیرفته شده در جهان بیزینس است. البته در این بین سعی کنید که در فروش کالا و خدمات صادق و روراست باشید؛ درست مانند فروشنده حضوری.

سخن آخر

با وجود تمامی کسب و کارهای موجود می توان باز هم به موارد زیاد دیگری اشاره کرد. کمبود ماسک و مواد شوینده و ضد عفونی، می تواند فرصتی باشد تا با راه اندازی کارگاه های تولید و پخش آن ها، درآمد خوبی داشته باشید. همچنین در این دوران، به مرور ممکن است بعضی از مواد خوراکی مصرفی خانوار به دلیل تعطیلی واحدهای کوچک و بزرگ دچار کمبود شود. ممکن است برنج، گندم، آرد، روغن، شکر و خیلی از مواد خوراکی دیگر به دنبال همه گیری کرونا، دچار کمبود شوند. اگر بتوانید نسبت به توزیع و پخش این محصولات اقدام کنید، قطعا سود خوبی را خواهید داشت. می توانید از فضای مجازی برای تبلیغ و آگهی تمامی محصولات و خدمات خود، کمک بگیرید. اما یادتان نرود که همواره منصف و عادل باشید و هنگام خرید و فروش این محصولات با مردم مدارا کنید. 

منبع: طراوان

 

مطالب مرتبط

کسب درآمد